23 February 2007

Veckan i helhet

I onsdags drog jag som sagt till IKEA och shoppade loss. Jag är helt inne på förändringar just nu. Vill förändra allt, köpa nya möbler, nya kläder. Ut med det gamla och in med det nya. Det har väl med jobbet att göra där jag äntligen får nya möjligheter och arbetsområden. Vi hade en i alla fall en lång köttbullemiddag jag, Cissi och Therese där vi diskuterade så djupa ämnen som handväskor och fashion i Stockholm!

Hela torsdagen gick åt till möte med fyra grabbar från Menlo. Mycket givande workshop, men jag var helt slut efter dagens slut. Jag ser fram emot nästa vecka eftersom jag och Cissi kommer jobba rätt mycket ihop eftersom vi har hand om samma sak fast för två olika avdelningar. Jag kommer kunna lära mig mycket av henne och förhoppnigsvis kunna jobba lite sida vid sida under veckan!

Idag gick vi till "Nike puben" efter jobbet. Jag har inte varit där på hundra år och det var som vanligt. Döv som jag är med ont i bihålerna fortfarande kunde jag inte höra vad folk sa. Musiken var för hög som vanligt. Kul var det att träffa Adam och jag hade en trevlig konversation med Tony. Therese gled in som rena filmstjärnan med den nya familjemedlemmen på armen. Hon med stort H, kan man säga. Ja, gott folk, hon är svart med otroligt härlig yta. Inte så där mjuk som man skulle kunna tro på insidan utan mer rubust som troligen håller bättre i längden. Det är alltså handväskan Mulberry Bayswater jag pratar om!!!

Ryan gick för att träffa Oliver och jag tog tåget hem. Någon måtta på festandet får det vara eftersom jag fortfarande hostar som en dåre.

I samma sekund som jag tänkte på hur det var med Micke och att han aldrig hör av sig längre ringde telefonen på eftermiddagen och jag fick mig en uppdatering. Lyllosen åker till Grekland om två veckor för nästa sässong.

Det är på dagen ett år sedan jag slutade röka helt! Hurra! Bra att man slutade med den skiten!

Nu är det dags för gos med Monty och Zuma som pockar på uppmärksamhet och sedan sängen. Imorgon ska det springas på stan och uträttas ärenden. Eftermidaggen tillägnad rugby och förhoppningsvis några drinkar på kvällen. Söndagen går i shoppingens tecken i Almere vilket jag verkligen ser fram emot! Vad ska ni göra i helgen?

2 comments:

Mattias said...

Låter som att du haft en trevlig vecka. Min helg ägnas åt att skriva en riktigt, och jag menar det verklgen, tråkig artikel för en kurs som jag ännu inte avslutat. Det blir inte roligare av att man sitter och svettas i 30 graders värme. Vanessa skrev idag TOEFL-test för att bevisa att hon förstår engelska så hon kan plugga svenska (?) när vi kommer till Sverige.

Ha det gott!

Cissi said...

hej vännen! förlåt att det inte blev någon shopping. dumma martijn som jämt ska ut och resa.