21 February 2007

Närmare klimakteriet än puberteten

När man var yngre diskuterade man vem som var kär i vem och vilken färg på American socks som var inne. Härom dagen när jag käkade lunch med tjejerna diskuterade vi födelsemärken, leverfläckar och andra oönskade saker som poppar upp lite här och där ju mer åren går! Samma kväll satt jag på msn med dansken i Norge och pratade om samma sak. Helt plötsligt känner jag mig väldigt gamal... Samma dag som jag fyllde 28 dök en skratt rynka upp vid ögat. Jo, det är sant! Nu går det bara utför...

9 comments:

Anonymous said...

Här fördes härom veckan diskussion om mörknande kroppsbehåring som en en följd av åldrande. Jag har ju lite finnar som man kan inbilla sig tyder på ungdom, men den lögnen fungerar bara någon sekund sen kommer rynkervidögonensanningen tillbaka.

Cissi said...

Måsta bara klargöra för er som läser att det var _inte_ mig hon åt lunch med. För jag har inga rynkor, inga födelsemärken, inga celluliter eller något annat sånt ;) (yeah right, visst var det mig hon åt lunch med)

Mattias said...

Jag fick en liknande känsla här om dagen. Satt och åt på en uteservering, ja här är det sommar, och en tjej som troligen var från Brasilien, av anledningar som kommer att framgå, gick förbi. Hon hade en väldigt kort tröja och väldigt låga byxor. Hon visade helt enkelt mycket hud. Väldigt mycket! Eftersom hon var brasilianska, troligen, så var hon otroligt solbränd och eftersom hon solat i string så kunda man se markeringen av de väldigt högt gående och väldigt smala bikinitrosorna. Vad är det med detta då tänker ni. Jo till saken hör att hon var närmare trettio och att min reaktion var att, herregud har hon inget bättre för sig än att oroa sig så mycket för hur hon ser ut. Detta led i sin tur till att jag kände att varför oroar inte jag mig lika mycket som jag gjorde i min ungdoms dagar. Resultatet blev att jag kände mig gammal.

Mattias said...

PS. Jag har absolut inget emot Brasilien eller de som kommer därifrån. DS.

Comments by Klint said...

Cissi: celuliter ja, don't get me started!

Matte: I like ditt lååånga utlägg!

Anna: Att vara närmare klimakteriet än puburteten känns inte kul! Det är nog klimakterie finnar du har!! hahaha!! :-) Skoja bara!

Anonymous said...

Men det är ju tur att det finns hårfärg att dölja gråa hår med!!!! ;) Tänk när det finns barn med i bilden,då dyker det upp 150 rynkor på bara EN vecka - pga sömnlösa nätter.... =)) Kraaam Vi ses väl snart

Anonymous said...

Men det är ju tur att det finns hårfärg att dölja gråa hår med!!!! ;) Tänk när det finns barn med i bilden,då dyker det upp 150 rynkor på bara EN vecka - pga sömnlösa nätter.... =)) Kraaam Vi ses väl snart

Anonymous said...

Jag vet att jag är "gammal" när jag oroar mig för tunnklädda tonårs jag möter ute mitt i vintern. Vojne vojne...som min mormor brukar säga ;-)

Rikke said...

blir så deprimert af at snakke om og blive gammel.
Jeg blev spurt af en 20åring, (og dette er hel sant)i hvilket årstal i 80'tallet jeg var født... BLESS HIM!!!
Man er kun så gammel som man selv syntes!!