21 February 2007



Häromdagen såg jag en gammal musikvideo på MTV som jag genast kände igen! Låten var Step by step med New Kids On the Block! Det var tider det! Jag erkänner, mitt rum var tapetserat med affischer och jag missade inte ett enda litet klipp på TV där de små söta pojkarna var med. Jag spelade in allt jag kom åt på videoband. Jag tror att de finns kvar någonstans. Vi hade alla favoriter och min hero var Jordan. Man kan ju undra vad de gör idag pojkarna. Donny (”Åsas favorit”) såg jag på någon reality show på MTV. Han var fet, gammal och ful! Jordan tror jag försökte sig på en solokariär, men den gick nog inget vidare! Jag vill nog påstå att de var det första boybandet som fanns! Tjejer, kom igen nu, vad minns ni av NKOTB grabbarna?



7 comments:

Anonymous said...

Sorry, var aldrig nan fan. Och kan inte ens namnen pa pojkarna... Jag var snarare anti-NKOB.

Anonymous said...

Åh söta minnen! Jag minns övernattningarna hos Åsa med alla ramar och grejs. Jag minns alla tårar, alla skratt, gemenskapen. Min favo var ju så klart Joey som väl fortfarande inte är mer än en halv meter hög :-) Han hade en roll rätt länge i Boston Republic. Och så minns jag konsterten i november... snacka om känlsostorm. Man var ju inte sig själv på flera veckor efteråt :-)

Comments by Klint said...

Emma: Blev de någonsin känd ai Jönköping? I Sthlm var det ju rena hypen för många tonårstjejer. Samt att jag är nog 4 år yngre än du (tror jag)?? och bara en liten snoris. Du var säkert cool!

Anna: sååå många minnen! Vissa av dem vet jag inte om jag ens vågar berätta för de som inte var med!! De skulle inte förstå ;-) hahaha! (och så skulle de inte tror att jag var riktigt klok i huvudet).

Rikke said...

Ja åååååå!!! Jordan!!! Husker jeg gik i Nike Jordan sweats, og bare ville bruke Jordan tannbørste.
Donnie er jo skuespiller nu. Ikke så stor som lillebroren, men på vei op. Tynn er han, og tynn i toppe.
Jeg var på koncert i København husker jeg. Those where the day.

Rikke said...

Kom i tanke om. Husker du festen hos mig den gangen. Bill og Jordan sang og danset til Step by step....

Cissi said...

jag var aldrig något riktigt fan tyvärr... Jag var lite sådär på gränsen att jag var för "gammal" för att gilla dem men i smyg tyckte jag nog de var ganska söta ;)

Anonymous said...

Jag tyckte väl dom var lite coola i några veckor tror jag,och när jag råkade nämna detta för några släktingar i USA kom det nån vecka senare- ett paket på posten fyllt till bredden med NKOTB grejer....örngott,block,jättestora pins etc,och detta var ju när mitt intresse börjat svalna av redan ,så grejerna fick vara framme ett tag men sen blev det nog papperskorgen(kansek har jag örngottet kvar här hemma hos mammsen och pappsen....hahah