09 January 2007

Bloggtorka

Jag har drabbats av extrem bloggtorka. Jag har inget att skriva.
Idag ska vi tjejer till Emma som fyller 32 idag! Hurra, hurra! Jag blir lagom bortskämd med middag hos Linda innan vi samåker till Emma. I like!
I fredags fyllde pappa år också! Grattis grattis! Rykterna går att huset var fullt av folk!
På torsdag åker lillebror och klättrar i berg i Kenya. Han ska bara hela vägen upp på Kilemanjaro och sen ner igen. Det är bara en åtta dagars expedition. Peace of cake! Jag hade tänkt följa med men har så jäääkla mycket på jobbet just nu. Busy busy. Men en annan gång. För klättra berg så där är väl ingenting. Bära en massa packning och tälta i kylan och må dåligt av höjden. NO problems (läs ironi)!! Nej, skämt och sido; lite läskigt är det att han ska iväg så där. Nu är ju han i och försig i sina bästa år och är frisk som en nötkärna och kommer klara det hela galant. Sen ska de förståss på lite safari och annat. En hel månad är han borta, min lille, lille, lillebror. För i mina ögon är du fortfarande liten Tobbe!!

På jobbet har jag i alla fall satt igång med projektarbetet som kommer hålla mig sysselsatt i minst ett halvår. Känns superbra! Ska flytta till ny plats så småningom och få nya "grannar" att beklaga mig över! Självklart har jag inte fått min laptop än utan måste väl tjata och bråka lite innan IT avdelning får ändan ur vagnen. Det är alltid samma visa. Dessutom har min chef lyckats involvera mig i ett annat projekt utan att jag riktigt märkte av det själv. Men det handlar om "Process & Improvement" och det passar mig ypperligt!

Nej, slut på babblet och tillbaka till arbetet..


En liten tårtbit till alla födelsedagsbarn!

2 comments:

Cissi said...

Och jag som inte kan följa med!!!! Äter du lite bullar och så för mig. Vi brukar ju vara duktiga på det! Tur förresten att du inte ska klättra i några berg för då har jag ingen att lunch med, om du inte ser till att göra det från fredag till måndag i sånt fall!
Hoppas det går bra för Tobbe!

Anonymous said...

Heja Tobbe!!! Vilken äventyrlig familj ni är! Tummar och tår hålls för bergbestigaren.

KRAM!