11 January 2007

Poliskontroll

Det stormar ute. Och regnar. Höll på att flyga av cykeln i morse. Redan kl 7 stod polisen i stormvindarna och kollade cykellysen. Det var flera som hade blivit stoppade. Att cykla utan lyse i detta land är lika med döden. De är ofta kontroller med upp till 6-7 poliser vid väg kanten. €60 får man böta! Fungerar inte lyset på morgonen är det lika bra att stanna hemma! Nästan i alla fall. Jag har aldrig åkt dit. Däremot har jag fått böta på tåget för att jag inte hade någon biljett, men det är en annan historia och absolut inte mitt fel :-)

Jag är sjukare igen. Ont överallt, förkyld som jag vet inte vad. Börjar bli lite tradigt nu. Borde ligga hemma i sängen idag eftersom det kändes som feber när jag vaknade. Men idag har jag heldagsutbildning som jag tror kan bli väldigt intressant! I kväll kommer Ryans pappa och imorgon är jag ledig från jobbet. Jag misstänker att min lediga dag kommer spenderas i sängen och Ryan får underhålla sin pappa själv... Suck..

Idag drar Tobbe på spännande äventyr i bla Kenya. Håll en tumme för att han inte trillar av berger!

5 comments:

Anonymous said...

I hear ya girlfriend!! =) Jag holl oxa pa att blasa av,och det hjalpte inte till att Anton satt fram i sitt cykelsate och gungande fram och tillbaka for och forsoka komma undan blasten...stackarn! Inga poliser pa vagen iallafall,tack och lov!
Tur att du hade lampa,sa du slapp ett hal i planboken i onodan!! Kramis

Anonymous said...

Hej.. nu räknas det timmar och inte dagar. Ikväll flyger vi, och imorogn kväll landar vi i Nairobbery.
Kul med oväntat stöd här på bloggen, (Anna; piip är med som suport)
Hoppas du blir frisk snart Nina och att alla projekt på jobbet går bra.
Sköt om er alla
kram
tobbe

Cissi said...

Japp heja Tobbe! Tummarna hålles!
Tråkigt att du mår dåligt fortfarande! har ringt dig flera gånger idag innan jag kom på att du var i training. Varför har du inte vart upp???? ;)

Anonymous said...

Varför dissar din blogg mina kommentarer för? Ilks blir jag! Hur som skrev jag förut att jag hoppas att du kryar på dig snart Ninise!

Tobbe, skönt att Piip är med vi vet ju alla viket starkt band det är mellan er. Han blir bra på att ha som pepp när mjölksyran sätter i :-) Tur att jag och Ninisen lät bli att använda honom som brasvirke där på ön för hundra år sen.

Anonymous said...

Ja, i kväll åker Tobbe till andra bräddgrader. Jag har erbjudit honom och Kalle kjuts till Arlanda men han tackade nej, för han vill inte ha någon gråtande mamma vid incheckningen. Snyft, snyft!
Nej, gråta har jag slutat med för länge sen, annars skulle jag ju inte få göra nåt annat. Ni flyger och far ju hela tiden åt olika håll. Ha det bra killar och kom hem och berätta för oss om era äventyr.