02 January 2007

Nytt år och blodiga diamanter

God fortsättning alla!
Jag hann aldrig med någon lista med tillbakablickar på det gågna året. Men vad gör det? Det som varit har varit och nu är det dags att se framåt!
Nytt år, nya möjligheter! Första dagen på jobbet började rätt deprimerande. Kunde självklart inte sova igår eftersom man varit duktig och vänt på dygnet. Fick en smärre shock när väckarklockan ringde imorse. Den har jag inte hört på 10 dagar! Upp i ottan och försöka komma iväg i tid. På väg till tåge började det förståss spöregna och jag blev totalt dyngsur och nerkyld. Kom till jobbet och såg ut som en dränkt katt. Inser att kollegan tagit två extra dagar ledig utan att besvära sig om att berätta det för mig. Idiot. Nu sitter jag här själv och kan inte alls komma för mig att sätta igång med något vettigt. Men det måste väl vara tillåtet att ha en dag för aklimatisering!? Det kan ju inte vara nyttigt att börja stressa runt det första man gör. Är i alla fall skitglad över att Cissi är tillbaka och ska försöka luncha med henne idag. Nu när hon är tillbaka inser jag att jag saknat henne mer än jag trott! Det kommer bli många fikapauser på Starbucks kan jag lova!
Nyårsafton firade vi tillsammans med Ryans familj och det var verkligen trevligt. Massa god mat och exotiska drinkar. När klockan slog tolv öppnade sig himlen och det fullkommligt öste ner. Vi sov över för att slippa ta oss hem mitt i natten. Dagen efter vaknade jag och mådde oförskämt bra. Jag börjar bli för gammal för baksmällor så det var skönt att slippa. Vi åt en riktig engelsk frukost och åkte hem. Väl hemma bänkade vi oss i soffan och kollade på världens bästa film "Blood Diamond". Tårarna sprutade i slutet men attans vilken bra film. Den handlar om den ilegala diamanthandeln i Sierra Leone med Leonardo DiCaprio i huvudrollen. Hemska bilder där barn tas av rebellerna och görs till soldater. Men helt klart värd att se.


bilder lånade av warnerbros.com

2 comments:

Cissi said...

Tack för lunchsällskapet!! Nu känns ju allt som vanligt igen ;) Har saknat dig med och hoppas nu bli up-to-date med ditt liv igen. Glöm nu inte bort allt du ska berätta bara ;)
Jag ska väl jobba vidare då *harkel harkel*
bamsekram

Mattias said...

Roligt att jobba, jag kände ungefär som du, förutom att min kollega inte tagit ledigt, eller snarare han var i alla fall där, även om han och jag producerade ungefär lika mycket som din kollega.

Precis som du har lånat bilderna av Blood Diamond från Warnerbros så håller jag på att låna filmen, så fort de har skickat över den ska jag se den, verkar jättebra.

Kram och god natt,
Mattias BB