10 September 2009

Hemma igen!

Äntligen är jag hemma igen. Efter att ha pratat med läkarna igår morse skickade de hem mig med order om att vila. Jag kan inte göra någonting, bara ligga i sängen eller på soffan. Men det är ok. Vad som helst mot att slippa sjukhussängen. Och vad som helst mot att de små liven växer till sig lite till innan de kommer ut.

Ella brast ut i skratt och glädjedans när hon kom hem från dagis och insåg att jag var hemma! Svårt bara att förklara för en ett och ett halftåring att jag inte kan lyfta upp henne och göra saker som vanligt. Men det är så oerhört skönt att vi alla är tillsammans igen, som det ska vara.

Trots några hektiska dagar kommer jag hem till nybäddad säng, tvättade fönster och färdiglagad middag i kylen!

1 comment:

Dorothéa - Tvillingmamma & Gravid said...

Å vad härligt att läsa att du fotfarande lyckats hålla dem inne.
Starkt jobbat.
Håller tummarna för varje dag nu! Varje timma räknas.

Hoppas du kan vila ordentligt och en stor styrkekram till dig.