06 September 2009

9 veckor for tidigt

Jaha, nu ligger man har da. Nio veckor for tidigt. Efter att ha haft ont hela natten akte vi in for att se att allt var ok. Det visade sig att jag hade varkar och var oppen 2cm! Jag far dropp som ska bromsa varkarna, vilket till slut lyckades. En hormonspruta i benet ska fa tvillingarnas lungor att utvecklas snabbare ifall att de trots allt kommer nu. Nu ar det sanglage och i alla fall ett par dygn pa sjukhus som galler, sen far vi se. Tvillingarna kan komma imorgon, eller om tre veckor. Ingen vet. Nu har jag blivit flyttat fran forlossningen till ett delat rum med tre andra kvinnor. Jag HATAR att dela rum pa sjukhus... Jag hoppas morgondagen blir battre an dag.

4 comments:

Anna said...

Fasiken vad bra att dom kunde hjälpa din kropp att stanna av det hela. Varje dag kvar inne i magen är super ju.

Jag träffade Micke Andersson, hans tjej/fru/ och deras lilla Alice som inte kan vara äldre än några veckor. Alice var sååå bedärande söt! Hon låg iofs o sov men jag tyckte ändå man kunde se att hon var lite lik Micke.

Håller tummen tillsammans med många fler här hemma i Rotan/Sollentuna för att bebbarna lyder order och stannar kvar i magen ett par veckor till.

KRAM!

Comments by Klint said...

Va kul att du traffde dem. Alice borde vara jattesot ju om hon har lite av mickes exotiska drag och hudfarg! Och Alice ar ju ett underbart namn!

Imorgon tar de bort medecinen och da far vi se om de fortfarande vill komma ut eller om de fattat piken! Om de kommer sa kommer de. Man gor inge mer for att stoppa det nu.

Anna said...

Ja lilla bebisen var verkligen jättesöt! Och det var så kul att träffa Micke...a blast from the past :-)

Hoppas att dom håller sig lite till bebbarna! jag ska hålla tummar och tår i morgon när dom tar bort medicinen!

KRAM!

Dorothéa - Tvillingmamma & Gravid said...

Min vän gick igenom exakt samma sak som du (även hon har tvillingar) När hon var i v.33 hände detta, men så vart hon "stoppad" och dem kom inte förräns i slutet på v.36 =)
Så ta det bara lugnt därborta nu och slappna av. Så håller vi såklart tummarna för dig att dem väljer att stanna därinne lite längre!

Styrkekram till dig