06 March 2008

Imorse var jag på mitt sista besök på mödrarvårdcentralen. Det är lite trist att jag inte kommer gå dig igen för de som jobbar där är verkligen bäst. Det är fyra barnmorskor och när Ella föddes gjorde all fyra hembesök. Tjejen som jag träffade idag var hon som förlöste mig på sjukhuset och hon är väldigt bra på att känna sig bekväm och välkommen. Hon frågade hur Ryan mådde och hur det var för honom att gå tillbaka till jobbet. Hon kom ihåg detaljer från förlossningen och om mig även om det var fem veckor sen nu och hon säkert hunnit förlösa många bebisar efter Ella. Jag gillar när de tar sig tid och verkligen bryr sig om sina patienter. Det är inte många som hinner eller orkar med det idag. Alla är så stressade och ser en patient efter en annan och hinner inte bry sig om dem på riktigt. Floor, som hon heter, välkomnade mig i alla fall tillbaka om det blir fler barn i framtiden!

Nu verkar det om att jag ÄNTLIGEN fått Ella att somna i vagnen. Jag hoppas verkligen att den här vägrasova perioden snart går över. Det tar på krafterna hos oss alla tre vill jag lova. Hon har fått för sig att det bara går att sova i min eller Ryans famn och thats it. Hon blir så övertrött till slut att hon inte kan sova alls och bara gråter.

2 comments:

Cissi said...

Vad skönt att du fått så bra kontakt med barnmorskorna!! Jag hade också det och var helt impad att de kan komma ihåg allt!

Anonymous said...

Jamen det e val bara sätta igång och tillverka nr 2 ,så kommer du dit fort igen!! ;)) hihi Det ska nog ordna till sig snart md sömnen,men det e ju så mysigt och sova hos mammsen och pappsen vettdu!I know,I had the same... ;)