26 April 2007

Cult Design har en jättetrevlig blogg som jag går in på lite då och då. Frida Berglund som arbetar där skriver lätta och kul texter om lite av varje. Tex så berättar hon att det är bra att ha gröna växter på skrivbordet om man sitter vid datorn hela dagen för de höjer luftfuktigheten i luften bla. Och dessutom ser det ju trevligt ut. Min krukväxt har fått flytta från mitt skrivbord för tillfället till ett soligt fönster för den höll på att dö. Imorgon när jag flyttar till min nya plats vid fönstret ska jag ta med lite fler växter. Min gerbera har också dött. Helst av allt skulle jag vilja ha min arbetsplats i ett växthus, omringad av härliga växter och blommor. Där skulle jag sitta vid mitt växthus skrivbord och trivas! Fast det kanske skulle bli för varmt. Och papprena skulle bucklas av fukten och det finns alltid småkryp och framför allt spindlar i växthus... tänkte inte på det...






Bilden har jag norpat av Cult Design

No comments: