07 February 2007

Jag har lite svårt för att komma igång så här efter semestertider. Tanken var att jag skulle skriva roliga anekdoter från vår resa, lägga in bilder, berätta om föreställningen jag var på före semestern och uppdatera alla som vill läsa om det senaste i störtsta allmänhet. Men det går segt..

Jag fick i alla fall svar på en jobbansäkan idag och jag fick inte jobbet. Jag orkar inte ens gå in på detaljer just nu, men låt oss säga att jag slog personligt rekord och sprang rundan i skogen på 10 min snabbare än vanligt av ren frustration. Dessutom stannade jag till för att titta på ett råddjur som stod och idslade vid skogskanten. Jag upptäkte honom inte förrän han var ca 10 meter framför mig och jag kom i en jäkla fart utan att han blev rädd. Han stod lungt kvar och stirrade på mig! Han lunkade vidare in i skogen efter ett tag och jag kutade vidare. Annars var det verkligen inte min dag för på vägen tillbaka till kontoret började det snöa och regna. Jag såg ut som en dränkt katt när jag kom tillbaka och fick stå i varma duschen i hundra år för att tina upp igen. Nu har jag ont i halsen! Så klart! Det bevisar bara att det inte är nyttigt att träna!

Men nu kom jag ifrån ämnet totalt. Det enda bra med feedbacken var att de varit väldigt imponerande av min intervju och för det sträcker jag lite på mig. Det är precis vad självförtroendet behövde. Annars har de gett mig ett löjligt erbjudande om löneförhöjning och annat som jag inte vet vad jag ska göra med ännu. Allt är rätt luddigt i vanlig ordning, men det hela handlar om att det vill att jag ska vara kvar på avdelningen och slava vidare med de två heltidsjobb jag för tillfället gör. De vill bara sticka till med lite mer förmåner så att det blir tyst på mig tillsvidare. SUCK! På fredag väntar intervjun för det andra jobb jag sökte. Får se vad det blir av den.

Jag hatar min jobbsisuation just nu och börjar seriöst bli desperat.

Andra blandade uppdateringar:
Blev glad över mail från Malin i alla fall och hoppas att våra vägar snart möts på msn!
Tobbe dillar fortfarande runt på Zanzibar.
Mor och far planerar också resa till Afrika, jag är avundsjuk.
Jag ska på offsite imorgon och kommer förmodligen springa på Cissi och (en bakfull) Therese där! Kul!

Nu är det over and out for now.
Ciao

2 comments:

Anonymous said...

Hej Nina,
Jättekul att du är tillbaka, synd bara att jag inte varit på kontoret mycket i veckan så vi hunnit prata. Var lite svårt under Dormy presentationen... Såg mailet angående jobbet och ville gärna höra mer. Förstår inte hur de tänker... Du hade ju varit perfekt för det jobbet. Tyvärr är jag borta hela nästa vecka oxå (kick-off i Portland) men jag hoppas att vi kan hinna med en kaffe eller två när jag är tillbaka veckan därpå. Sköt om dej och ha en skön helg. ix

Cissi said...

äntligen kan jag skriva kommentarer... Det var kul att se dig igen och kul att du är tillbaka! Vi kanske hinner ses imorgon när jag är till jobbet en sväng.