18 January 2007

Storm

Attans vad det stormar idag! På jobbet var det rena kaoset. Byggnaden brevid vår fick utrymmas på grund av att takpannor (eller vad det nu var) lossande från taket. Poliser stod vid utgången och dirigerade om alla bilarna. Man kom inte ut och ännu mindre in på vår del av campus. Kl 15 började folk bege sig hemmåt och tågen slutade gå, folk ringde taxi och försökte ordna skjuts med andra. Det var helt hysteriskt! Vi avaktade lite och åkte sedan hem med Andrew. Det tog en timme att komma hem, men det var inga problem. Det var omkullblåsta träd överallt och motorvägen var full av kvistar och grenar som hade blåst ner. I Utrecht hade tydligen en byggarbetskran vältomkull och skadat en massa människor. På vägen hem åkte vi förbi centralstationen. Inte en buss eller tåg så långt ögat nådde och helt smockfullt med folk. Då började det precis regna igen.. från sidan.. stackars människor!

Nu har jag kollat klart på världens bästa serie "mäklarna"! Jäklar vad jag har suttit och skrattat högt för mig själv! Kjell Bergqvist är störtskön!

Nu blir det exotisk tillagning av överblivna prinskorvar som hittats i frysen från i julas och till det serveras handpressad potatismos. Det sköljs ner med lättmjölk årgång 2007. Till desert serveras salta pinnar och möjligen en chokladbit (nej visst 17, den åt jag upp förut).

Afvidersejn, orvoar, doi...


2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker också mäklarna var kul, med intressanta karaktärer. Den vimsiga tjejen och den bufflige manlige mäklaren. Det som slog mig var hur lik farbror Sid i serien Ernie han var; gör vad som helst för pengar, misslyckas ofta (alltid?), skiter i vad andra tycker osv. Sid är ju faktiskt huvudperson i serien, trots att den heter Ernie. Ernie är ju ganska slätstruken, trots att han samlar på brödrostar. Synd att den serien slutat i DN, äldre utgåvor finns på DN.se.

Anonymous said...

Jag ääälskade Mäklarna! Avsnittet när han bryter ihop hos läkaren är underbart "jättejättejättedåligt mår jag" :-)
Han är fantastisk Kjell Bergkvist!

Ha en finfin helg Ninisen!
KRAM