24 January 2007

Idag känns det som jag lika gärna hade kunnat bott i Sverige... När jag gjorde mig i ordning för att åka till jobbet lyssnade jag på P3 Svea via internet och hörde en bra låt med Kent. Jag hojjade iväg till stationen och det var -0.5 grader ute och kolsvart. Fick tränga mig på tåget som var 5 minuter försenat och fullproppat med folk. Bläddrade lite i Metro. Från tåget till kontoret hade jag sällskap av en svensk kollega. Stannade på tredje våningen för en cappuccino. Gick och satte mig vid skrivbordet, smuttade på kaffet och öppnade Aftonbladet och läste om det senaste.

Ikväll ska jag och 6-7 svenska tjejer träffas och äta ärtsoppa, pannkakor och dricka punch! Min dag hade lika väl kunnat utspela sig i Sverige, för svenskare än så här blir det inte! Det säger ju också en hel del om hur lite jag har integrerat efter alla dessa år, men det är en helt annan historia! Självklart längtar jag hem till Stockholm ibland, speciellt när jag är där. Oftast är gräset grönare på andra sidan men just idag är gräset faktiskt grönast just precis här. Här där jag är!

5 comments:

Cissi said...

och det bästa av allt: jag kan också komma!! Nejdå skojar bara lite... Jag har också såna där dagar och just då är livet härligt.
Vi ses om ett par timmar!

Anonymous said...

Det e ju just det,vi har varandra har och det gor det lattare och 'svenskare'att leva har!! ;)) Och alla svenska tidningar och radio pa natet!!! jag ska bara skriva med aao oxa,sa blir det annu svenskare....hahahah Kram ses Snart, Linda Longleg (som man kallades i raggartidens dagar...hahaha;)

Anonymous said...

P.S kort fr. raggartiden finns inte.......hahaHAhhahah
\

Mattias said...

Roligt med ärtsoppa. JAg fick min del av Sverige här om dagen när jag bläddrade igenom LP-skivor på en skrotmarknad här mitt i Santiago och hittade en skiva med Werner och Werner.
"Det går lika bra med Selleri."

Mattias said...

Visst ja. Vad är det för jobb du sökt ? och hoppas ni får en riktigt härlig semester!