07 December 2006

Resa till solen

YES! Chefen har godkänt vår resa. Nu ska det bara bokas. Det blir en vecka i Dubai i början på februari! Som det ser ut nu så blir det fyra dagar golf (Euproean Tour- Dubai Desert Classic) och tre- fyra dagar ren semester! I'm so happy att jag nästan hoppar upp och ner! Helt plötsligt så gör det inte så mycket att vi inte kommer någonstans i jul. Och det är mindre än två månader dit! Ryan pratade nyss med vår distrubitör där ner och de har 28 grader varmt idag! Jag skulle vilja gå och kolla på huset där vi bodde för 25 år sedan! Undra om det finns kvar. Tyvärr var jag så liten att jag inte minns något. I bland tror jag att jag minns, men det är nog mammas berättelser och fotografier jag kommer ihåg. Vi hade en jättestor pool i vårat område där Matte gjorde konster och hoppade i från kanten helt orädd. Jag sprang omkring med flytkuddar på armarna. Jag var ju trots allt bara 3år. Av killen i fruktståndet fick jag och Matte bananer. Jag tror att det regnade en gång under det året vi bodde där och alla barnen i skolan sprang ut och var överlyckliga. Jag och Matte gick in!!

Och, det ska bli så kul att åka tillbaka, även om det ser helt annorlunda ut idag. Då fanns det inga skyskrapor, öar formade som palmer eller jordklot. Då var det dammiga kamelrace och rallytävlingar som gällde.




2 comments:

Anonymous said...

Tänk att du hittat en bild på Jumeirah moskén. Den som lyste så fint i mörkret på kvällarna när cikadorna spelade. Minns du det?

Anonymous said...

Glöm inte skidor och vinterkläder!

http://www.skidxb.com/welcome_eng.htm?mid=1&sid=1

/lillebror