13 December 2006

Lucia

Men "happy Lucia" då på er alla!! Eller vad säger man till varandra på lucia? Jag serverade i alla fall te imorse med ljus i handen och sjungandes på "Natten går tunga fjät"... Ryan blev glad (läs förskräckt)! Jag tänkte göra det lite julig och gå till jobbet med glitter i håret men då hade de nog börjat undra. Inte en lussebulle så långt ögat når.. suck.. vad man saknar sina traditioner ibland.. Jag fick i alla fall ett kuvert från mamma igår med saffran som jag beställt så till helgen ska det i alla fall bli lussebak. Pepparkakorna har vi redan ätit upp så jag måste köpa.. hm. jag mena BAKA nya! Läst snabbt att lucian hemma hade svimmat. Heldre en svimmande lucia i Sverige än ingen alls i Holland!

Update: Jag fick till slut en lussebulle. Lena delade snällt med sig på jobbet. Att den var halvfrusen gjorde ingenting alls. Jag blev så glad så glad!

2 comments:

Anonymous said...

VA? är det idag det är lucia? Ja, efter att ha dubbelkollat i kalendern så ser jag att det är det visst!
Inga tända ljus, ingen skönsång på morgonen. Vilken julkännsla man har iår..

/lillebror

Anonymous said...

Jag vet, det är samma här, men vi tar igen allt när du kommer. Då blir det frossa i julmat, allsång och ljus överallt! Vi klämmer in allt på tre dagar. Speed firande kallas det!