30 December 2006

Lata dagar

Vilka lata dagar vi haft. Jag har sovit till kl 10 varje morgon, strosat runt i mjukisbyxor halva dagen. Gått på stan när vi kännt för det, men mest varit hemma och myst. I onsdags gick på bio och såg Deja vu. Den var ingen höjdare alls. I går skickade Micke över första avsnittet av Mäklarna som jag verkligen gillade. Nu är jag på jakt efter resten av avsnitten och har lyckats ladda ner avsnitt 3 och 7 av någon konstig anledning. Men jag måste få tag på 2:an.

Jag har redan börjat städa bort julsakerna. Adventstaken och julgranen får gärna stå kvar ett tag till för det är mysigt men resten är jag trött på. Hyacinter och Amaryllis som är halvdöda. Tomtar som bara ramlar omkull. Nej nu är jag klar med julen och vill istället ta in tulpaner och pärlhyacint!

Frysen är fortfarande full med julmat. Laxen som Tobbe tog med räcker till ett helt kompani. Ett stort paket prinskorv finns också kvar. Men just nu tar vi paus i julmatsätandet och det blir tacos till middag idag.

Ute är det +8 grader, och nyårskänslan lyser även den med sin frånvaro. På nyår ska man halka omkring utanför 25:an i Rotan på den isiga uppfarten medan Anna serverar skumpa. Snön ska gnistra i skenet av marschaller och fyrverkerier och grannen ska komma över och krama oss alla och hälsa gott nytt år. M ska titta förbi en sväng och A ska komma och säga hur härligt det är att Anna och jag är så goda vänner... det var länge sedan det var en sådan nyårsafton, men de var de bästa! I år blir middag i Maarssen vilket nog inte är helt fel, men efter alla dödsfall under året så kan jag tänka mig att det blir många sorgliga tillbakablickar under kvällen. Jag tänker i alla fall snoffsa till mig (gud, vilket gammalt utryck!!) med siden blus och nya örhöngen. Trots att det bara är familjen åker finskorna på! Efter att ha lommat runt i mjukisbyxor i en vecka så ska det bli skönt att klä upp sig lite.

Jag har redan börjat fila på "Årets tillbakablickar" så jag lägger nog upp dem imorgon här på bloggen!

No comments: