02 December 2006

I goda vänners lag

Vilken underbar dag!! Sov lite längre än vanligt eftersom jag hade väääldigt mycket sömn att ta igen efter förra veckans bravader. Blev upphämtad av Emma, gick till bagles stället och drack favorit kaffet, snackade massa skit. Gick på stan. Emma hittade en helcool tröja som jag tycker är en keeper. Inhandlade julstjärnor, Amaryllis, Hyacintlök och Tasetter på blommstermarknaden till morgondagens adventsstök. Sedan fick jag skjutsa iväg Emma för att gå och möta Micha. Det var lika kul som vanligt att se honom. I två timmar pratade vi nästan i mun på varandra för det var så mycket att berätta. Det var såååå länge sedan vi sågs. Han är lika snygg som vanligt men hade gått ner en hel massa i vilk och såg inte så muskelknutte ut längre. Sedan promenerade jag hem i småregnet och Ryan tyckte synd om mig och hämtade mig halvägs med cykeln, bless him! Tacos till middag och nu väntar jag på att slutet av Strictly Come Dancing ska börja. Tycker Carol kan åka ut idag...

En väldigt bra dag med andra ord! Man får energi av att umgås med härliga människor!

Omigodd, jag höll ju på att glömma, igår var vi hemma hos Linda och Kirby på glögg och julmat! Helt fantastiskt. Där kom jag och Ryan efter jobbet lite lagom bakfulla, trötta som bara den men humöret på topp. Efter oss drällde hela gänget in, Therese och Sander, Emma och Jeroen, Cissi och Martijn och ungar som sprang omkring överallt. Glögg och peppisar och fantastiskt god hemmagjord mögelostgegga gjord av Therese. Inte nog med det så började Linda duka fram Janssons, köttbullar, korv, julmust, lax, ägg och en massa annat mums! Vi åt och drack så storknade. Tyvärr kunde jag knappt hålla mig vaken och när klockan började närma sig halv elva var jag redo för sängen och vi åkte hem. Jag säger det igen; man får energi och mår bar av att träffa härliga människor. Kram på er hela bunten!

Imorgon ska jag se om jag hinner (och orkar) adventsstäda och pynta lite grann, träffa Cissi och ta hand om tvätten (man kan tro att vi bor tio pers här, för på en vecka har vi fått ihop fem maskiner)!!

2 comments:

Anonymous said...

Alltid lika kul att ses,det far vi se till att gora oftare!! Har du fatt pyntat idag ??? =)

Cissi said...

Visst är vi trevliga? ;) Det var verkligen superkul!!! Efter nyår måste vi träffas oftare!!