13 November 2006

I natt jag drömmde

I natt drömde jag att jag hittade en sådan här vacker sak! Eller hittade och hittade, jag såg en annons att den fanns att köpa på Hema för €100! Till min stora besvikelse vaknade jag och insåg att det inte var sant. Jag har länge velat ha en men har inte gått så pass långt att jag faktiskt köpt en. Jag skulle bli så bra på att sy upp en fåll eller en gardin. Eller laga ett trasigt lakan (eller vad man nu gör)! Jag skulle kanske till och med kunna lära mig att sy något från scratch... Eller så skulle den ta plats och samla damm någonstans och komma fram en gång om året. Men skitsamma, jag vill verkligen ha en!

Man kanske ska se om man kan hitta en begagnad.
Och mamma och jag skulle kunna ha syjuntor när hon kommer på besök. Min mamman är nämligen världsbäst när det kommer till att vara händig. Hon kan tråkla, sticka, virka, maska, diska, plocka och fixa! Hon kan nog ge goda syråd till en som mig som inte har ärvt hennes gåva!


Bild lånad av Google.com

5 comments:

Anonymous said...

Thats a nice sawing machine...

Comments by Klint said...

Thanks! That's the one I dreamt about!

Mattias said...

Börjar lukta hemmafru.

Anonymous said...

Ska bara lära mig laga mat också! Sedan är jag redo!

Cissi said...

Vi kan turas om med min om du vill. Den samlar damm tills mamma kommer hit men då åker den fram, _varje_ gång! Min mamma är lik din och jag antar att jag är lik dig då ;)
Du kan ju låna min ett tag och se hur mycket du använder den ;)