16 February 2010

Valentines





Vi är inte så mycket för pluttenutt på alla hjärtans dag. Jag tycker det är lite löjligt och blir lite generad av att tillgjort vara romantisk på en viss dag med någon jag varit tillsammans med i sex år. Efter mycket skämtande så sa jag i alla fall att om vi ska ge varandra något måste det vara något vi själva gjort. Jag plockade fram ett kort med två labradorer som jag hade liggande (R köpte kort av en hemlös gubbe en gång som jag aldrig blir av med (korten alltså, inte gubben) motiven är så fula och så de blir bara liggande i kort lådan). Sedan plockade jag fram min kreativa sida och skrev en dikt med massa fina kärleksord och ritade till. Men Rs kort slog mitt med hästlängder. Han hade klistrat ett hjärta med makaroner och innuti kortet fanns massagebiljetter! Massage att få av honom alltså! Det var lite olika; en biljett för helkropps massage, en för fotmassage osv!

Sedan åt vi frukost och jag gjorde French toast (för det låter godare än fattiga riddare) i hjärtformat och glada ägg serverades, som sedan inte var så glada längre när de blev knackade i huvudet med en sked!

3 comments:

Emma said...

Underbart! Vad kreativt!

LINDA said...

hahaha Ni e ju skona!:) Linda

Anonymous said...

Så sött! Håller med, det är lite krystat, men lite kul oxå. Efter 9 år vet min Z exakt hur det går till. Jag fick senaste In Style och People Magazine. Jag satt stilla och tyst i 3 timmar och han fick se ostört på TV. Romantik när den är som bäst = alla blir nöjda och glada. Kram, T.