06 February 2010

Rotsaker

Nu har jag stått i köket och rivit hundra palsternackor och minst lika många morötter och gjort mammas rotsakslåda. Den är så attans god att man får dåndimpen! Jag tänkte lägga upp receptet på "Middagen är serverad". Vilket år som helst alltså. Jag är på benen idag och mår mycket bättre än igår, då jag låg i sängen halva dagen. Som tur var kunde R stanna hemma från jobbet och ta hand om twinsen så jag fick vila. Nu har jag bara en extremt ond och ömmande nacke. Det går som ilningar upp i skallen och gör förfärligt ont. Vetekudden ska snart plockas fram.

Innan jag gjorde rotsakslådan har R stått i köket hela morgonen. Det har skramlats och rörts i grytor. Men när jag sa att jag var döhungrig och frågade om det fanns något att äta var svaret nej. Nu ligger det matlådor i kyl och frys, ugnsformar täkta med folie och det doftar juvligt. Jag vet fortfarande inte vad han har gjort. Eller om man får sig en bit. Om inte så har jag i alla fall min rotsakslåda, så det så!

2 comments:

Minna said...

WOW! 100 palsternackor! Det måste ha varit tungt att få hem.

Ho ho ho.

/roligare än så blir jag inte idag

Comments by Klint said...

De var till och med svenska palsternackor som kom nerfraktade med bil! Special leverans från Coop! Fint ska det va serru!