18 February 2010

Blodbad

Jag har blivit misshandlad. Min näsa är av dubbel storlek och dunkar så där som bara en misshandlad näsa kan. Vi busade lite i sängen imorse var på Ella slänger sig bakåt och träffar mitt i prick på min näsrot. Scenen som sedan utspelar sig är ganska dramatisk, blodet fullkomligt sprutar. Jag springer till badrummet och får blod i håret, på dörren, på golvet, på spegeln, över hela handfatet. Jag ser stjärnor. Jag tror mig höra telefonen ringa i bakrunden. Näsan proppas full med toalettpapper och när jag går tillbaka till Ella för att försäkra mig om att hon inte blev rädd av all uppståndelse, sitter hon i sängen, lägger huvudet på sne och frågar "more?". "Nej, tack inge mer leka just nu, mamma är lite trött".

Huvudet snurrar fortfarande, men stjärnorna är inte lika många längre...

No comments: