23 December 2009

Fast i snön

Förkyldingar och feber verkar ha gett upp och dragit vidare, för här börjar vi nu må bra igen! Idag är twinsen åtta veckor gamla (helt ok att säga på holländska, hihi) och i morse bar det iväg till BVC igen. Blötsnön ligger i drivor på gångvägarna och jag med tvillingvagnen körde fast hela tiden. En kille hoppade ur sin bil och hjälpte mig över vägen efter att jag helt fastnat i en snödriva. Hjälte! När vi väl kom fram var jag helt svettig. Det är första gången jag är där själv och det var inte helt lätt. Bara att få in båda ungarna plus skötväska från vagnen som måste parkeras utanför, var lite av en pärs. Upp på skötbordet, klä av dem för att sedan mäta, väga och allt det där innan man får gå in och träffa tanten. Än så länge kan man ju lämna ett barn på skötbordet, medans man håller på med de andra, men så fort de blir lite mer rörliga så blir det svårt. Jag fick hjälp av receptionisten som tur var! De blev vaccinerade och Noah mer eller mindre sov sig genom båda sprutorna. Nålen var så lång så jag trodde den skulle gå igenom låret och komma ut på andra sidan när hon stack dem.

Ella ville heldre vandra runt i mina tofflor än gå och lägga sig igår kväll.



Just precis NU landar mamma och pappa på Schiphol och jag kan knappt bärga mig tills de kommer. Skönt med extra hjälp igen och jag tänker skicka in mamma i köket för att styra över den sista julmaten som ska fixas. Hon är en hejare på att göra finsk potatismoslåda, så jag hoppas vi hinner få till en sådan tills imorgon. Knäck har jag inte heller hunnit göra, så det kanske det blir ikväll. Kan ni fatta att jag misslyckades med ischokladen?! Jag trodde inte det var möjligt med tanke på att det bara är två ingredienser som ska blandas ihop, men så var tydligen inte fallet!

Imorgon blir det julfrukost på Ellas dagis samt avtackning av hennes fröknar. Nästa år börjar hon på en ny avdelning med de större barnen (peuters). Tänk va! Lilltjejen!

No comments: