24 November 2009

Kan själv, nästan

Maja och Noah är nästan en månad gamla och idag är första gången jag är ensam hemma med dem en hel dag. Hitills har vi överleft, men jag har försökt förklara för dem att de inte måste vakna i precis samma ögonblick och vara vrålhungriga för det försvårar det hela lite.

Mamma åkte hem i morse och det börja redan krisa. Vad ska vi äta ikväll? Vem ska hinna laga mat? Jag har inte ens hunnit duscha och klä på mig och klockan är fem på eftermiddagen! Men jag har sovit en timme idag och känner mig som en ny människa. Tur att mamma och pappa kommer tillbaka om en månad. Tills dess får vi leva på smörgåsar, flingor och snabbmat! Hjälp!

1 comment:

Emma said...

Nej, men inte behöver ni det. Har tänkt att göra storkok länge nu för att fylla vår frys till de jäktiga vardagskvälllarna. Får bara se till att få tummer ur, så lagar jag lite till er oxå när jag ändå håller på.