01 September 2009

Svininfluensa & kräftor

En flicka på Ellas dagis har svininfluensa. Själv tog jag hand om en febersjuk dotter igår kväll och i natt. Men i morse var febern borta som tur var och det var dags för 18 månaders kontrollen på BVC, något Ella tycker är jättekul...! Inte. Av någon anledning hatar hon det där stället och gallskriker så fort hon bara ska vägas. Jag kan inte påstå att jag är speciellt imponerad av stället själv. Men det var snabbt övertökat och tanten verkade tom ha förståelse för att Ella lär sig tre språk, vilket jag inte hade räknat med. Man har ju hört en del historier. Men tantan verkade fatta att det förmodligen kommer ta lite längre för Ellas språk att utveckas.

I eftermiddag är det återbesök på sjukhuset som gäller för hennes epilepsi. Det känns som att jag hänger där jämt eftersom jag går där själv nu varannan vecka på kontroller.

I går smaskade vi i oss kräftor, ost och kex här hemma. De första kräftorna för i år för vår del. Ryan introducerade Afrikanska bandet Freshly Ground och nu kan jag inte lyssna på annat. Jäklar vad bra!


No comments: