25 June 2009

Sjukhus

Appropå hormorner så var jag på sjukhuset idag i tre och en halv timme för ultraljud, hormonspruta och tre minuter snack med doktorn! Ultraljudet tog en timme och en kvart! Det var hela tiden något i vägen när de skulle kolla på hjärtat. Ett ben eller en arm från den andra tvillingen. Allt är i alla fall precis som de ska.

Jag ska få en hormonspruta en gång i veckan eftersom de håller på med en undersökning som visar att extra hormoner kan motverka för tidig födsel av tvillinggraviditeter. Jag fick en hel låda med mig hem full med sprutor och hormoner! Ryan fick en två minuters kurs i hur han ska sticka mig med en fem centimeter lång nål! Kan erkänna att jag är inte så lite nervös.

1 comment:

Hanna said...

Oh, de låter inte så nice me sprutan.... Men det går nog fint!