03 June 2009

Omvänd till slut!

Jag tänkte att jag skulle ge Cosmo ytterligare en chans. Jag har varit där ett par gånger tidigare under åren, men aldrig blivit riktigt nöjd. Med tanke på att de ligger i vårt lilla centrum är det så bekvämt att klippa sig just där. Så jag var där imorse. Det började inte bra. Hade tid kl 9:00 men fick inte hjälp förrän en halvtimme senare. Visserligen bjöd de på kaffe och ursäktade sig. Man känner sig oerhört gamal när hårfrisörskan som ska klippa är minst 15 år yngre än en själv! Hon gav mig huvudmassage under hårtvättningen och då hade jag genast glömt allt som hade med åldersskillnad och en halvtimmes väntan att göra!

Resultatet? Jag är nöjd, men jag fattar inte varför de ALLTID måste föna håret al la 80-tal! Och ha in en massa produkter så det ser ut som man precis klev upp ur sängen. Men å andra sidan smälter jag bra in i den holländska mijön. Men som sagt själva klippningen blev bra. Och jag får en gratis huvudmassage nästa gång jag kommer som plåster på såret för att jag fick vänta. Och en gratis tvättning, huvudmassage och styling om jag går dit igen inom två veckor. Man är inte så van att få så bra service och bli så tillmötesgående! Så jag går dit nästa gång också!

No comments: