05 January 2009

Med risk för fuktskada

Om inte min krukväxt på skrivbordet vore vissen, är det som att man aldrig varit borta. Baglen till frukost var lika torr och tråkig som vanligt. Chefen är också lika torr och tråkig som vanligt och jag och kollegan tog upp samtalet ungefär där vi avslutade det förra året... Kan man bli mer deprimerad?! Men jag började det nya jobbåret med att gå till gymmet i alla fall, vilket känns skönt.

Ute är det skitkallt och jag sitter och planerar renovering och ett och annat face lift som ska göras hemma den kommande tiden. Jag vill fixa hallen, men tydligen är läckande rör som brast när vi var på semester viktigare. Kan du fatta? Vad gör lite vatten på golvet i förrådet med risk för fuktskador när man kan få fint och ordning i hallen? Jag kan inte prioritera. Jag vill att allt ska ske på en gång.

No comments: