03 September 2008

Marsvin och Billy

Vilken kul dag det blev. Out of the blue ringde Linda och frågade om hon och barnen kunde komma förbi. Vi promenerade till Kinderboderij (eller hur det nu stavas) och klappade på alla djuren. Linda var rädd för marsvinen! Sedan lyckades vi övertala Kirby att komma hit efter jobbet så åt vi alla middag ihop. Kul avbrott i vardagen.

På TV gick någon sorglig film om barn och adoption och jag satt och bölade i soffan. Vad blödig man blivit på gamla dar...

Imorgon är det dagis och jobb som gäller. Längtar redan till helgen då planen är att hänga på låset på IKEA. Falukorven är ju slut och det lutar åt en Billy till vardagsrummet! Vad vore ett hem utan Billy...

3 comments:

Anonymous said...

Jag var inte radd!!! Jag har bara RESPEKT for dom stackars liven som maste bli upplyfta 100 ggr om dagen...hahahahaha Tack for middag och sallskap,det var trevligt att gora nagot av sin onsdag eftremiddag!

Anonymous said...

Linda: Nina är lite överkänslig för när hennes vänner visar rädsla för gnagare. Och allt är mitt fel. Nina är traumatiserad efter en uppväxt med mig frågandes- Nina är det där en råtta, Nina snälla säg att det där inte är en råtta, för guds skull nina ÄR det en råtta? För mig är allt potentiella råttor: igelkottar, plastpåsar, större stenar, skuggor, övergivna skor eller vantar mm mm mm.
Så hon menar inte att reta dig för din ev marsvinsrespekt, hon får bara jobba flashbacks från a long time ago.

Anonymous said...

hahahaha!! Linda, du kanske ska berätta varför du har "respekt" för marsvinen.....hahahahaha!!
Jag tycker det e sååå roligt! (taskig humor!)
Jag har för mig att du skrivit om det i din blogg i samband med att ni passade en.... =)