26 August 2008

Medelålders män är värst

De senaste två veckorna har jag och Ella åkt ganska mycket tåg och jag kan lätt konstatera att det är något allvarligt fel på de flesta där ute. INGEN HJÄLPER TILL. Hissen har varit trasig i en vecka och det betyder en låååååång brant trappa med barnvagn. Folk bara står och tittar och erbjuder sig inte att hjälpa till. Medelålders män är värst. De enda som möjligtvis erbjuder sig att hjälpa till är jättegamla gummor och gubbar som ser ut att behöva hjälp själva, eller väldigt unga tjejer.

Har folk inget vett i kroppen? Har de inte blivit uppfostrade hemma? Vad matt man blir...

1 comment:

Cissi said...

I know!! här står de och tittar i Sverige låtsas de som om de inte ser än ;)
En gång var det en gammal gumma som erbjöd sig att hjälpa mig av bussen men jag tror hon behövde mer hjälp än mig.
Det är tråkigt att samhället blivit så.