04 August 2008

Jobb

Nu är det slut på det roliga. Imorgon börjar jag jobba. Helt plötsligt är all solbränna borta. På näsan lyser en röd finne. Håret har helt plötsligt vuxit hur mycket som helst och jag skulle behöva klippas, men det hinner jag ju inte nu innan jag börjar jobba. Självkänslan lyser med sin frånvaro. Men, jag ska tänka positivt. Jag kan dricka Starbucks igen så det står härliga till. Jag kan luncha med Therese och Ida. Jag kan börja springa på lunchen igen. Jag kan kolla in aerobics schemat och se om det finns några kul pass de dagar jag ska jobba. Jag har ett nytt jobb och en ny chef... Just nu är jag bara lite bitter över att jag bor här och inte kan stanna hemma längre.

4 comments:

Anonymous said...

HOppas det gatt jattebra idag!!

Anonymous said...

Hoppas det gick bra på jobbet igår... Förstår att det känns tungt. Jag kommer tillbaka nästa vecka och ser precis som du inte fram emot det... Vi får luncha och dricka kaffe (och kanske kanske springa) så ska det nog gå bra. I vilket fall har jag saknat dej och tycker det är kul att du kommer tillbaka. Vi ses nästa vecka! Kram ida

Therese said...

Om det är till någon tröst så ser jag jätte mycket fram emot du är tillbaka på jobbet. Springa, spontan kaffe på eftermiddagen, sladder luncher...you name it. Dagarna kommer att kännas så korta, så korta. Kram på dig!

Cissi said...

Hoppas det gick bra!! Jag vet hur du känner och det tog ett tag att vänja sig men sen går allt av bara farten!