26 April 2008

Rosa eller blå borste?

Var och klippte mig imorse på sådant där töntigt ställe där de försöker vara nåt de inte är. Jag vill bara gå in och få håret tvättat (helst inte ens det) och sedan bli klippt och sen vill jag gå. När jag i 20 minuter bara svarat "ja" och "nej" på tjejens tusen frågor så tycker man ju att hon borde fatta att jag inte har lust att chichatta. Men neeeej då, hon fortsatte.

Bara att komma igång tog säkert 10 minuter. Vill du att jag tättar ditt hår både med schampo och balsam? Vill du att jag torkar håret med hårfönen? Vill du att jag använder borste eller bara händerna? Föredrar du en rosa eller blå borste? Ok, det sista hittade jag på, men herre gud, säger jag bara. Varför ska man behöva svara på alla de där frågorna? Tvätta och klipp för sjutton. Hur svårt kan det va?

Dessutom kostade det dubbelt så mycket som på mitt gamla hederliga tantsalong i Hilversum.

No comments: