02 April 2008

Hemmagjort

Cissi skrev om hemmagjord musli för ett tag sedan och jag håller på att göra en laddning nu. Jag är så posh att jag använder svenska ingredienser. Fast boveteflingorna var slut. Jag har till och med gröna russin och torkade blåbär från sverige som är kanon att ha i.

Havregrynen var slut för ett tag sedan och jag försökte göra gröt på bovete. Det blev skitäckligt och gick inte att äta. Som klister ungefär. Annars är det kanon med gröt med lingonsylt från Ikea. Who needs Sweden to be a sweede...



Mina gryn kommer från Saltå Kvarn i Järna.

Jag kanske kör en Engla sedan och lägger upp receptet på muslin och instruktioner om hur man blandar ihop grynen. Moahhaha.. Gammalt skämt men ack så roligt.

5 comments:

Cissi said...

men gröna russin finns här med men det gjorde inte saken bättre. jag är nog för kinkig och vill ha det himla söta flingorna. jag ska prova lite till. tyckte havregrynen blev så konstiga att äta...

Comments by Klint said...

Kör du dem i ugnen med lite vatten, matolja och honung?

Cissi said...

japp! men jag vet inte jag brukar inte riktigt gilla havregryn så där. kanske skulle prova utan dem

jessica said...

KALASPUFFAR med extra hunny på!

jessica said...

oj då. sitter med Jess dator, men det är lillebror tobbe som skriver.. Hoppas allt är bra med er alla!?
Stor kram