26 March 2008

Personnummer

Jag höll på att ramla av stolen när jag pratade med Skatteverket som talade om att Ella fått ett personnummer! Det visar sig att jag fortfarande är folkbokförd i Sverige, vilket betyder att Ella slipper samordningsnummer utan får ett vanligt personnummer istället! Jag jublar och studsar upp och ner eftersom vi nu kan ansöka om pass och äntligen åka hem!! På måndag morgon bär det av till ambassaden i Haag. Rolf kan ta och slänga sig i väggen! Men han får ett pluspoäng för han ringde faktiskt tillbaka till mig och följde upp efter vår senaste konversation.

Undra hur lätt det blir att ta passfoto av en två månader gammal bäbis...

2 comments:

Anonymous said...

Vad skönt att slippa fundera på det något mer. Välkommen till Svedala!!! Ska bli kul att träffa Ella!

Anonymous said...

Hej! Det gick överförväntan när jag tog på grabbarna i samma ålder,,, beror på vad det är för människa som ska knäppa också förstås. Värre är att de ska ha dem tills de är 5år.

Kram Carola