19 February 2008

Idag är Ella tre veckor gammal och har dessutom namnsdag!



Jag gav upp hoppet om ett nappfritt barn (hoppas kan man ju alltid) och gav henne sin första napp idag. Det blev tyst som i graven och sedan dess har hon sovit. Rätt beslut med andra ord! Jag var hos barnmorskan idag och fick bekräftat att jag läker ihop bra! Skönt att höra eftersom det känns som att det tar en evighet och aldrig blir bättre. Ella storköt hela vägen dit och hem (detta var alltså före napphistorien) och jag fick medlidande blickar från andra mammor!
Nu ska jag slå en signal till mamma innan det blir allt för sent, och berätta att vi räknar dagarna tills de kommer.

5 comments:

Anonymous said...

Inte har vi fått nåt samtal i kväll, men jag kan tala om att vi längtar också och räknar dagarna.

Mormor och morfar

Cissi said...

åh vad skönt att höra att det går så bra! Ja nappen är en bra uppfinning. Jag vet att flera är emot nappar men det är inte jag :))
kram

Anonymous said...

Look here

Anonymous said...

jag tror på nappar, det är en bra grej :-)

Jag är så arg för att situationen är sån att jag inte kan kommer över :-( Jag VILL ju se och gosa med lilla Ella :-)
Men tack gulle dig för att du fotar och bloggar! Det är min räddning.

Sköt om er!
kramar i massor!

Anonymous said...

Napp e toppen,men det vet du ju redan att jag tycker!! ;)