04 February 2008

Gud vad det springer folk här hela tiden. Alltså, folk jag inte känner. Barnmorskor kommer och går. Kraamzorg tanterna är här hela dagen och städar och fixar. Idag kom en tantaloa och stack Ella i foten. Blodprov ska skickas in för att kolla att Ella inte har några konstiga sjukdomar. Nu har hon ett stort brunt plåster på hälen. Hela upplevelsen varr värre för mig än det var för Ella. Hon grät knappt. Men det är väl så det brukar vara. De kollade hennes hörsel också, och den var ok!

Imorgon kommer barnmorskan igen (för tredje gången) för att kolla mig och min infektion som ÄNTLIGEN börjar bli bättre. Jag får stundals lämna sängen numera! Energin börjar återvända. Humöret är bättre och amningen fungerar bra! Idag har jag tom klätt på mig och fixat håret och kinderna börjar få lite mer rosa ton istället för dassigt grå, som de varit hitills. Hela nio kilo har jag gått ner genom att bara ligga i sängen och amma! Jag ser ljuset..! Jag orkar äntligen ta emot besökare och ikväll kommer Sias och hans flickvän och fikar.

5 comments:

Minna said...

GRATTIS!!!!!
Hoppas att ni alla mår bra!

Här är det fortfarande omtumlande och läbbigt men det reder väl sig...

Anonymous said...

Härligt att höra att du mår bättre Ninisen! Och gosefötter lillskruttisen har!

KRAM

Cissi said...

Så skönt att höra!! Jadu "hielprik" är värre för oss mammor än för barnen :(
I eftermiddag kom jag och Julian!!! Längtar!

Emma said...

Kan inte vanta tills jag far traffa den lilla sotnosen! I morgon kommer jag, sa att du bara vet det! ;-)

Anonymous said...

forsøker læmna kommantare hele tiden, men ingenting kommer frem.
Så bra at høre alting går så gøtt, og at du har fått energien igen :)
Ser frem imot flere bilder :))))
krammer