23 August 2007

Snart kommer Cissi och äter lunch med mig! Bra det eftersom jag är extremt uttråkad. Hela avdelningen är på kurs eller kollar på golf så det är bara en dansk, en holländare och jag på kontoret. Vi rockar loss till svängig radiomusik!

Igår åkte en hel karavan svenskar till IKEA i Amesfort som för övrigt vinner alla kategorier i min egna "Världens bästa IKEA varuhus"-tävling. Det var jag, Linda, Cissi och Emma som gjorde möbelvaruhuset osäkert under ett par timmar. Jag kollade en massa på spjälsängar och andra barnböbler med det är väl ingen idé att köpa något förrän vi flyttat. Som vanligt spenderade jag lite på IKEA grejer och massor på svensk mat. Nu är frysen fullproppad med lax, köttbullar och tunnbröd! I like! I morse åt jag en polarkaka med leverpastej och saltgurka. Jag fick nästan tårar i ögonen, så gott och så svenskt smakade det!

Jag var förbi Gemeente i morse och hämtade upp mitt nya uppehållstillstånd eller arbetstillstånd eller vad det kallas. Killen i luckan kan inte ha varit så smart:

Jag: Hej, jag är här för att hämta upp mitt nya kort.
Inte så smarta killen: Jaha, kan jag få se ditt gamla kort?
Jag: Självklart, här!
Inte så smarta killen: Ojdå, det var var gammalt.
Jag: Det är ju därför jag är här och hämtar ut ett nytt ju.
Inte så smarta killen: *kollar bara på mig med förundrad min*

2 comments:

Cissi said...

Tack för trevlig lunch, starbucks och shopping! Har precis kommit hem ;)
Vi ses på söndag igen!

Anonymous said...

der er vil inte noet galt med å henge ut med danska... er der???

Ahaaaaa IKEA, jeg må altså køre i 4 timer til nærmeste... går jo fanma hurtigere å ta til danmark å shoppe.... men nu er jeg jo heller ikke svensk (yet) så sakner jo ikke de svenske snacks....
Speaking off, skal skjutse svensken til flygplatsen i morgon tidlig kl 6.30... kl. 6.30...KLOKKA 6.30... ZZZZzzzzzz!!!