13 July 2007

Bokmal

Under semestern plöjde jag igenon dessa böcker:
Fallhöjd av Nick Hornby
Lustig berättelse om fyra människors öden. Helt klart läsvärd!


Kalaharis skrivmaskinskola för män av Alexander McCall Smith
Lättsam berättelse om Mms Ramotswes liv i Botswana. Jag rekomenderar att läsa böckerna i ordning. Detta är bok nr 4 i ordningen.



Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson
Jag kunde inte lägga ner boken förrän den var slut. SKITBRA! Men blev lite, lite besviken på det oväntade Hollywood slutet. Men måste läsas ändå!



I skuggan av värmen av Lotta Thell
En sann historia om Lottas förfärliga liv som heroinmissbrukare. Jag mådde dåligt från första sidan. Inget för känsliga läsare, men en väldigt fängslande berättelse. Dessutom innehåller boken Lottas första bok "Utan en tanke".


Kärlek @ första.träffen av Jane Moore
Titeln talar för sig själv, en riktig chick lit! Ingen bok man läser två gånger eller längtar tills den kommer som film (vilken denna aldrig kommer göra i vilket fall).


2 comments:

Cissi said...

oj det var värst vad många böcker du hann med! Som vanligt tror jag jag ska hinna med att läsa mer men med två barn så lyckas jag för det mesta inte så bra ;)

Rikke said...

oi oi oi, du har lest...