06 May 2007

Vilken rolig helg vi har haft! I lördags morse kom Cissi, Julian och Sophie. Lite senare kom Linda och lämnade av Emily och Anton. Jag och Cissi packade ihop matsäck, filt, fotboll och fyra ungar och begav oss iväg till Juliana parken. Det var en stor hit! Barnen sprang omkring och lekte som tokar och vi satt och skvallrade. Det blev riktigt varmt i solen. Mackor och kakor till alla. Bullar och lite, lite rosé till de vuxna! Jag glömde förståss att packa plastglasen så vi fick dricka äppeljuice från små tetra pack och öppna upp dem och använda som glas! Det gick det med!


Efter flera timmar i parken och nybadad Julian (han tog sig ett ofrivilligt dopp i en pöl) drog vi oss hemåt igen. Korv och makaroner till de små och lax och potatis till oss andra. Barnen var så trötta att det knappt kunde gå och vi vinkade av Cissi, Julian och Sofie. Emily och Anton fick en snabb dusch och efter en saga sov Emily som en stock på utbäddad madrass i gästrummet. Anton somnade i Ryans famn på soffan. Endast ett par gånger var vi uppe i natt och kl 7 imorse vaknade vi av att barnen sjöng! Jag gick in och bäddade ner mig brevid Emily och hon viskade "Jag tycker om dig jätte, jättemycket"! Man blir ju alldeles varm i hjärtat! Ingen gråt, inget gnäll, bara två härligt glada barn i dagarna två! Det blev en lååång frukost iklädd pyjamas innan vi började med dagens bestyr.

På eftermiddagen kom Linda och Kirby och ville tyvärr ha tillbaka sina barn! En jättefin krukväxt pryder vardagdrummet efter att de åkt. Strax efter kom Sias och hans flickvän förbi och behövde låna verktyg för att fixa en cykelsadel. Medans killarna mekade lagade tjejerna te och dukade med kakor. Alltid lika kul när Sias tittar in.

Sedan kom vi i alla fall i väg på den planerade fisketuren. Men i planen ingick sol och värme. Det var inte så trevligt som vi hade hoppats på och ingen fisk blev det heller, så vi åkte strax hem igen.


Här är lite bilder på barnen från i går ikväll och i morse.













4 comments:

Anonymous said...

Vad härligt det är att veta att Linda (och Kirby)har såna goa kompisar i Holland. Det värmer ett mormors-hjärta. Kram på er alla svenska tjejer med respektive från Emily´s och Anton´s mormor

Anonymous said...

Nämen,ser där ja,mammsen har hittat kommentarsrutan även utanför min blogg!! :))
Ja,jag kan säga det hur många ggr som helst TACK;TACK;TACK;TACK att ni ställde upp 'bara så där',det var behövligt för mannen och mig!!
Kram
P.s Det är ju tur att du och Cissi sätter in lite kort på mina barn eftersom jag är uberkass på det själv..... ;)

Anonymous said...

Vilka härliga bilder och goa barn!
Låter som att ni har haft en jättemysig helg!
kram!

Cissi said...

Det var verkligen en superhärlig lördag! TACK! Julian tjatar nu när han ska få sova hos dig och plockade fram resväskan igår morse. Jag låter den stå här till jag ska sova hos Nina sa han. Sötnos!