13 February 2007

Gick till apoteket på lunchen idag för att hämta allergi medecinerna. Självklart hade de inte sprutan utan den måste beställas. Nu får jag gå tillbaka imorgon igen. Astmasprejen var fel och det står att jag ska ta den två gånger om dagen... riktigt så ofta tänkte jag inte få allergishocker! Jag påpekade detta redan hos läkaren och han sa att det var samma som jag fick sist. Nej, sa jag, de senaste tre åren har jag haft en och samma medecin och jag skulle vilja fortsätta med den, tack. Det stod det inget om någonstans och han skrev till slut recept på något annat. Så imorgon när jag ska tillbaka till husläkaren får jag se om jag kan få rätsida på det hela. Så med andra ord så ska jag tala om för lärkaren vilken medecin jag behöver och inte tvärt om. Två vändor till läkaren och två till apoteket för lite sketen medecin. Hur svårt kan det va??????

1 comment:

Cissi said...

Typiskt! tänk vad jobbigt det ska vara!
Julian står här bredvid och tjatar och så fick han syn på ditt foto. Titta där är Nina mamma! säger han då! Sötnos!