25 November 2006

Lördagar

Jag vet inte om jag gillar lördagar längre. Det har blivit till en sån stressdag. Det är enda dagen i veckan då jag kan och har tid att uträtta ärenden. I och för sig har väl butikerna lite extra öppet på söndagarna framöver innan jul.. Jag var uppe i ottan för att göra mig i ordning och för att stick in till stan. Var inne när butiekrna öppnade, vilket är en förutsättning om man ska kunna hndla något för över huvudtaget. Sprang runt som en galning på H&M, V&D, Vero Moda, Only och en massa andra affärer. Men självklart hittar jag ingenting. Var väl ute efter en ny topp till julfesterna som är framöver. Men det slutar alltid med att jag bara irrar omkring. Mötte upp med Ryan och åt stans godaste bagles och cappucino till lunch. Stack vidare till Lifestyle för att leta champagneglas, men det fanns inga fina. Ryan gick som vanligt en halvmeter bakom mig och följde lydigt in och ut i butiker. Lite lagom uttråkad sådär..! Till slut gav vi upp och åkte hem. Så det enda jag fick uträttat på dessa timmar var att köpa en ny plånbok. Jag blev inspererad av mammas röda och hittade tillslut en liknande modell i superrött skinn. Den lyser verkligen.



Ikväll blir det lungt och skönt. Kyckling med postis och morötter i ugnen, sallad och ett glas rött bli det. Kanske en film från videobutiken runt hörnet.

1 comment:

Cissi said...

Åh jag glömde ju säga att plånboken var fin!!! Jag såg den på bordet men innan jag hann säga något hade jag glömt det.
Den är jättefin!
kram